בעת ההיא, כסא ה', שתחת שעתה ה' בשמים הכין כסאו, שמלכותו והנהגתו נראית בשמים שמנהיג הכל ע"פ חקות הטבע אז תתראה מלכות ה' והנהגתו בירושלים בהנהגה נסיית למעלה מן הטבע, שיודמה ששם יושב ה' ומנהיג ומשגיח ומולך, ולכן יקוו אליה כל הגוים ולא למלחמה עליה או לאכול מפריה רק לשם ה' וגם לירושלים בעבור חשיבות העיר, ולא ילכו עוד אחרי שרירות לבם, כי יכירו כולם מלכות ה' ואחדותו דרכיו ותורתו: At that time, The Throne of the Lord – Now “The Lord established His throne in the heavens…” (Psalms 103:19) and His kingship and rule are seen in the heavens, in that He directs everything according to the laws of nature. But then His kingship and rule will be seen in Jerusalem through miraculous direction above the laws of nature. Then it will be as if the Lord sits there guiding, watching over and ruling all. Therefore ‘all nations shall gather to it’ and not for the sake of making war against her or to eat from her fruits, but rather ‘in the name of the Lord’ and also ‘to Jerusalem’ for the sake of the importance of the city: and they shall no longer follow the idea of their evil heart – Because they will all recognize the kingship of the Lord, His unity, His ways and His Torah: