מי מלל לאברהם היניקה בנים שרה. שמה שהוליד אברהם בזקנותו על זה הובטח מה', וה' אמר לו שיוליד ממני בן, ואין זה פלא שנתקיים דבר ה', אבל מה שאני מניק בנים ויש לי חלב להניק, על זה לא הובטח מאת ה' כלל, מי מלל ויעד נס זה, הלא זה לא נתבשר לא מאת ה' ולא מאת המלאך, ולמה נעשה הנס הזה אחר שכבר ילדתי בן לזקוניו וכבר נתקיימה הבטחת ה', ולמה ימשך הנס הזה גם אחרי הלידה שיהיה לזקנה חלב בדדיה להניק בנים, שנס זה הוא למותר כי יכלתי לתתו למינקת, וא"כ עשה ה' נס זה רק לצחוק ולשמחה, שכל העולם יצחקו וישמחו על נס זה: Who declared to Avraham that Sarah would nurse children? Since that which Avraham fathered [a child] in his old age - he was promised about that from God. And God said to him that he would father a son from me; so this is not a wonder, that the word of God would materialize. But that which I am nursing children and have milk to nurse, there was no promise about that at all. Who declared and forecast this miracle? Is it not that this was not announced, not by God and not by an angel? So why was this miracle done, once I have already "borne him a son in his old age," and God's promise already materialized? And why should this miracle be prolonged also after the birth, that an old woman should have milk in her breasts to nurse children? As this miracle is superfluous, since I could have given him to a wet-nurse. So in that case, God did this miracle only for laughter and joy; so that the whole world would laugh and rejoice about this miracle.