1
ואסור לקבוע וכו'. בגיטין פרק השולח (גיטין דף ל"ח:) שתי משפחות היו בירושלים אחת קבעה סעודתה בע״ש ואחת בשבת פירוש בזמן בית המדרש ושתיהן נעקרו. וכתבו המפרשים ז״ל אע״פ שמותר לאכול עד שתחשך ואפילו להתחיל נמי ה״מ לצורך שעה אבל לעשות כך תמיד לא דמיחזי כמזלזל בכבוד שבת. ובהשגות א״א דוקא שאסור לקבוע מחצות ולמעלה ע״כ. ונראה מלשון רבינו שסעודה ומשתה שאינו נוהג בימות החול אסור לעשותו בע״ש וכל היום בכלל האיסור והוכיח כן ממימרא דגיטין ולאכול ולשתות בלא קביעת סעודה אפילו סעודה שרגיל בחול כל היום מותר להתחיל ומבואר כן פ' ערבי פסחים (פסחים דף צ"ט:) וכר' יוסי. ולקבוע סעודה שנהג בה בחול מצוה להמנע מתשע שעות ולמעלה לפי שסבור רבינו דאע״ג דקי״ל כר״י דאמר אוכל והולך עד שתחשך דהיינו דוקא בלא קביעות סעודה כנ״ל לדעת רבינו ונכון הוא: