1
כל לילי יום טוב ויום הכפורים אומר שהחיינו וכו'. בעירובין ס״פ בכל מערבין (עירובין דף מ':) והלכתא אומרים זמן בר״ה ויוה״כ. ופי' ביוה״כ אין אומרו על הכוס והכי איתא התם והלכתא זמן אומרו אפילו בשוק. ונהגו במקומותינו שש״צ מוציא ס״ת ואומר זמן וכל הקהל עונין ויוצאין בכך ובימים טובים אומרו על הכוס אחר קידוש וכבר נתבאר כן בסמוך בדברי רבינו:
2
ובליל שביעי וכו'. כבר נתבאר זה. ופירוש בשמיני של חג מברכין זמן לפי שהוא רגל בפני עצמו כדאיתא בסוכה פ' לולב וערבה (סוכה דף מ"ז) מימרא כתובה בהלכות. ורבינו כתב כל ימים טובים חוץ משביעי של פסח ודי בכך: