שמן היוצא מתחת הקורה וכו'. פ"ק (דף י"ט:) שמן של בדדין ומחצלות של בדדין רב אסר ושמואל שרי תמרי דעסקא פלוגתא דר' יהודה. ור"ש ובהלכות שמן של בדדין שיוצא מתחת הקורה בשבת. והלכתא כשמואל דקאי כר"ש דלית ליה מוקצה לענין שבת ע"כ. ופי' תמרי דעסקא העומדים לסחורה וכ"ש לכלים המוכנים לסחורה ושאם הוא צריך להם שמותר לטלטלם שהרי פירות אלו הותרו אפי' באכילה.
ומ״ש רבינו אפי' אוצר של תבואה או תבואה צבורה. מבואר ריש פ' מפנין (שבת דף קכ"ז) דלר״ש דלית ליה מוקצה בשבת מותר להתחיל באוצר ובתבואה צבורה להסתפק מהן. ומ״ש רבינו חוץ מגרוגרות וצמוקים מבואר פ' כירה (שבת דף מ"ה) אמר שמואל אין מוקצה לר״ש אלא גרוגרות וצמוקים בלבד ובהלכות הביאו ירושלמי דאמר מאי שנא הני הואיל ומסריחות בינתים ע״כ:
חבית שנתגלתה וכו'. תוספתא פט"ו. ועיקר הנוסחא ואבטיח שנקרה כלומר שנקר בה נחש וכן הוא בתוספתא:
מותר השמן שבנר ושבקערה וכו'. פ' כירה (שבת דף מ"ד) מותר השמן שבנר ושבקערה אסור ור״ש מתיר ונפסקה הלכה פ' מי שהחשיך (שבת דף קנ"ז) כר״ש חוץ ממוקצה מחמת איסור ומאי ניהו נר שהדליקו בשבת: