1
היה קנה או רומח וכו'. שם פ"ק (ח':) אמר רב יהודה האי זירזא דקני רמא וזקפיה רמא וזקפיה לא מיחייב עד דעקר ליה, ופירוש רבינו בה פשוט וכן פירש רש"י ז"ל:
2
ואם משך החפץ וגררו מעל גבי הארץ וכו'. זה יצא לרבינו מהברייתא המוזכרת בהמצניע (צ"א:) במקומות רבים גבי הגונב כיס בשבת היה מגרר ויוצא מגרר ויוצא פטור שהרי איסור שבת ואיסור גניבה באין לו כאחד, ופירושה פטור מתשלומי גניבה אם אבדה לפי שהוא מתחייב משום שבת בהוצאתו דרך גרירה ואין אדם מת ומשלם כמבואר פ״ג מהל' גניבה ומכאן שהגרירה עקירה גמורה וכן כתבו הרמב״ן והרשב״א ז״ל וכתב הרמב״ן ז״ל והכי נמי מוכח בפסחים בפ' כיצד צולין (פסחים דף פ"ה:) בנגררין דעקירה והנחה היא, עכ״ל: