1
השותפין כיצד וכו'. שם בגמ' באוקימתא דרבינא ומבואר בהלכות:
2
וכן האיש שאכל בנכסי אשתו שני חזקה וכו'. שם במשנה ובגמרא.
3
ומה שכתב רבינו ז"ל והרס ועשה כל מה שעשה. הוא דלא כאוקימתא דרבא דאמר דאשת איש צריכה למחות כגון שחפר בה בורות שיחין ומערות אלא כאוקימתא בתרייתא דרב יוסף וזהו שלא הביאו בהלכות ההיא דרבא זהו דעת רבינו ז"ל:
4
וכן האשה שאכלה פירות בנכסי בעלה וכו'. שם משנה וגמ':
5
וכן הבן שהוא סמוך על שלחנו וכו'. במשנה (דף מ"ב) ולא לבן בנכסי האב ולא לאב בנכסי הבן ובגמרא (דף כ"ב) אמר רב יוסף ואפילו חלקו רבא אמר חלקו לא וכו' והלכתא חלקו לא תניא נמי הכי הבן שחלק והאשה שנתגרשה הרי הן כשאר כל אדם. ופירוש חלקו נתפרדו הבן והאב שאין הבן סמוך על שולחן אביו כלל. וכן פירשו ז"ל. ושם מבואר דאשה אפילו בספק גירושין חזקתה לאחר מכן חזקה: