1
האשה שאמרה לבעלה וכו'. בכתובות פרק האשה שנתארמלה (כתובות דף כ"ב) וכבר נתבאר פ״א שהאשה שהוחזקה נדה בשכנותיה בעלה לוקה עליה משום נדה ומפני כן כל שהוחזקה אינה נאמנת לומר טהורה אני ואפילו נתנה אמתלא לדבריה כגון שאמרה לא לבשתי בגדים אלו אלא כדי שלא תטרידני עכשיו שלא הייתי בבריאותי וכיוצא בזה אינה נאמנת למה הדבר דומה למי שידענו שראתה ואמרה לא ראיתי שאינה נאמנת כ״כ הרשב״א ז״ל וזה נראה דעת [רבינו] והרמב״ן ז״ל ועיקר: