רנד.
אחר: לר' אברהם אבן עזרא:
קוראי מגילה. הם ירננו אל אל. כי מקום תהילה היתה לישר': אחרי בלותי ואני בעיר בבל. נמשלה עדתי כִאָנִי בלי חובל בא זמן פדותי. על ידי זרובבל (א)גליון כת"י: שנ' אשר באו עם זרובבל ישוע נחמיה וגו' לבנות וגו'. נבדלה קהילה. ואחר כך נבדלו שנ' באדין בטילת עבודת בית אלהנא. מפני אותם שהיו מעוולים ומגאלים את הכהונה שנ' (ומפני) [ומבני] יוידע בן אליישיב הכהן הגדול חתן לסנבלט החרני ואבריחהו מעלי. זכרה להם אלהי על גואלי הכהונה. בסוף עזרא. ומכל מקום ותהי סגולה עם שאלתיאל. שנ' באדין קמו זרובבל בר שאלתיאל וגו' למינניה בית אלהנא דבירושלם וגו'. נ"ל. נבדלה קהילה. נבדלה. מֵעויל ומתנאל. ותהי סגולה עם שתיל שאלתיאל: בא דבר אגגי. החזיק בפור ידו. באדר להורגי. נהפוך להשמידו. אתנה הגיגי. בו ואזכרה אידו. ואמת נְקַלַה. ואמת. זאת לאל. וכן יואל. לעשות וכלה. אדבאל ומגדיאל. רועצים כעשן. נמשלו בתוך כבשן. בן אגג ככושן. קם ושב כבן בשן. מרדכי בשושן. מר דרור עלי שושן. כן שנת גאולה. כן. אל יצו לעם (לדל) שואל. עד לבית תפילה. יעלה להר אל. (יעלו וההראל): מעשה וניסים. שית לך (בך) לעד נאמן. גם בחיכך שים. צוף ומן. דבר המן. לך שתה עסיסים אחרי אכול משמן. אל זכור תחילה (בגילה). אל זכור. (גם שנה בימי) [ואמור ומי] כאל. תחזור חלילה. כוס פדות ובא גואל:
ולאלתר יאמר ובא לציון גואל: סדר קדושה: קדיש כו':
ואין לומר למנצח מזמור לדוד משום דכת' יענך י"י ביום צרה. וצרה בפורים לא מדכרינן לפי שנא' בו יום משתה ושמחה: וגם אין לומר שיר מזמור לאסף: ת': ונר' שאומרי' שיר מזמור לאסף. כדי לסמוך שיר ממפלתן של רשעים למגילה שהיא מפלתן של רשעים: ת': וכן למחר בט"ו. אין אומרי' למנצח מזמור לדוד. ואין נופלים על פניהם בשניהם. משום שנאמר להיות עושים את שני הימים האלה שמוקפין בט"ו בשושן. וכפרים בי"ד. וא' במגילת תענית. יומי פורייא אילין דלא למיספד בהון ואמרי' פ"ב דתענית לאסור של זה בזה. ושל זה בזה: ת': ואסור לכפרים ולעיירות גדולות שאין מוקפות חומה מימות יהושע בן נון לקרות את המגילה ולקרות בפרש' ויבא עמלק כי אם יום ארבעה עשר לבדו: וכרכים המוקפים חומה מימות יהושע בן נון קורין בחמשה עשר בלבד: וכן הלכה: מצ' בן שמעי בן קיש. בן בית ראשון. ובן בית שני. קיש עולה בחשבון ד' מאות ועשר כמו שעמד בית ראשון. שמעי ד' מאות ועשרים. כמו שעמד בית שני. ומרדכי היה בבית ראשון שנאמר אשר הגלה מירושלם. ובבית שני. דכת' בעזרא (הבאים) [אשר באו] עם זרובבל [ישוע] נחמיה שריה רעליה (ומרדכי) [מרדכי] בלשן: כ"מ: ת':