1
גיגית שהיא דרוכה ועדיין לא המשיכו ממנה ורוצה ישר' או גוי ליקח מהן בכוס לנסות אם טוב אם לא יקח יין וענבים ביחד שלא תחשב המשכה ותאסר הגיגית אם יגע בה [אחרי כן] גוי, אמנם אפילו לקח בכוס יין צלול יכול להיות שאינו נחשב המשכה בשביל ההוא פורתא, וגם לא נתכוון לכך, כי אם לנסות, ואותו שבכוס יין מיקרי כיון שהוא צלול ואם נגע בו גוי נאסר, ואותו יין (שכגוי) [שבכוס] נאסר במגע גוי אם (החמרו) [החזירו] לגיגית דרוכה הכל מותר, ואפי' נמשך מן הגיגית מותר, מטעם סלק אח מינו כמי שאינו, וזגין וחרצנין שקרויין אינו מינו לרבא דאמר בתר שמא אזלינן רבה ומבטלו, ואפי' למאן דאמר בחמרא חדתא בעינבי בתר טע' אזלינן והכל מין במינו הוי מ"מ מותר בששים, לפי' רבינו יעקב דמפרש דווקא יין שנתנסך לע"ז אוסר במשהו דומיא דמים במים דתנן התם: