1
שהמשמרה שלקחה וכו' לא זכתה וכו'. בדף ק"י [ע"א וע"ב], בעי רבא אין בו כסף למשמרת יהויריב ויש בו למשמרת ידעיה מהו וכו'. ומוקי לה דיהביה לידעיה במשמרתו דיהויריב וסלקא בתיקו, ורבינו השמיט בעיא זו לא ידעתי למה, ואולי שהוא נכלל במה שכתב שהמשמרה שלקחה כסף בלא שבתה לא זכתה ומוציאין מידה, אך בברייתא שם נחלקו רבי יהודה וחכמים, ונאמרו כמה פרטים אליבא דר"י, ורבינו השמיטם, גם כאן נראה שפסק כר"י, ובפירוש המשנה פסק כחכמים, גם דין המשנה אשר שם לא נתבאר בדברי רבינו כל הצורך, ועיין בפירוש המשנה לרבינו, ועל הכל צריך להתיישב.