1
אסור ליהנות מן הגזלן וכו'. בריש פרק ו' דגניבה, פסק רבינו דאם רוב אותו הדבר שהוא גנוב אין לוקחין ממנו, ומה שנראה מפשט דבריו דהתם במין קאמר, דאם רוב אותו מין הוא גנוב אצלו אין סומכין על המיעוט, וכאן איירי ברוב הממון דאף אם רוב ממונו מן הגזל סמכינן אמיעוט ותלינן ביה, כדברי שמואל בגמרא, והן הן דברי הרב המגיד ז"ל, אלא דצריך לומר דגם לתירוץ זה הוציאו רבינו מהמשנה דאין לוקחין צמר וכו' ואין להקשות דמאי שנא המין מהממון, דיש לומר, דבממון מלבד המיעוט שיש לו אפשר שלקח מאחרים בהקפה וכיוצא בדרך היתר ותלינן ביה, משא"כ המין דרחוק הדבר וכו', ודברי הכסף משנה שם אינן מובנין אם לא שנאמר גירסא אחרת היתה לו.