1
ולקח שדהו או חצירו וכו'. כתב הרב המגיד ז"ל, וזה מבואר שהרי הרוגי מלכות נכסיהם למלך כדאיתא פרק נגמר הדין כל שכן זה הדין ע"כ, אין זה ראיה אלא דוגמא וכעין, שהרי ההיא דפרק נגמר הדין היא במלכי ישראל דילפינן לה מקרא כדאיתא התם, ומצאנו להרשב"א ז"ל בתשובה סי' אלף קנ"ט נראה שהוא מסתפק בדבר זה, שהרי כתב וזה לשונו: איני מכניס עצמי בדין הרוגי מלכות של אומות העולם אם נכסיהם למלך אם לאו ע"כ, ובספרו תולדות אדם [שו"ת ח"ב] סי' קל"ד נראה שהדבר פשוט אצלו דדינן כדין מלכי ישראל, שהרי הביא מההיא דפורץ לעשות לו דרך וכתב דכל האמור בפרשת מלך מותר בו ע"כ, הביאו הכנסת הגדולה שם.