1
ואין כאן שבועה וכו'. משמע דאם לא ראו מה גזל היה נשבע בעל הבית ונוטל, וקשה דלעיל דין ז' גבי שכירו ולקיטו כתב אין הנגזל יכול לישבע שהרי לא היה בביתו בשעה שנגזל וכו', וכאן נמי היה שלא בפני בעל הבית, ותירץ הרב לחם משנה זלה"ה דאולי מה שכתב כאן הוא אם היה שם שכירו ולקיטו דהוה נשבע שכירו, אבל עתה שראו העדים מה שגזל אין כאן שבועה ע"כ, ויותר נראה לענ"ד עם מה שכתב הראב"ד זלה"ה גבי לא [היה שם] בטוען בריא אחר שמצאה בידו וכו', הכי נמי בבא דשני עדים ולא ראו אם בעל הבית טוען בריא הרי זה נשבע ונוטל.