והן חולקין אותה וכו'. דבגמרא דף ל"ז [ע"ב], אמניח גזילה [ביניהם] ומסתלק, פריך ושקלי ליה לכולהו ואזלי והאמר רב אבא בר זבדא אמר רב, כל ספק הינוח לכתחילה לא יטול ואם נטל לא יחזיר, אמר רב ספרא ויניח, ופירש רש"י ז"ל דתהא מונחת בידו עד שיתברר הדבר וכו', והגזילה יניח בידו עד שיבוא אליהו ע"כ, ואיך כתב רבינו דחולקין אותה ביניהם, וכן כתב הרב לח"מ ז"ל, אמנם בספר אסיפת זקנים מצאתי שהביא משם הראב"ד זלה"ה ויניח כולן יניחוה ביד בית דין עד שיודו לאחד, והא דלא קאמר הכא יהא מונח עד שיבוא אליהו וכו', כדקתני בזה מנה וזה מאתיים ובשני כלים משום דהתם ביד הנפקד עצמו יהא מונח אבל הכא צריך שיוציא גזילה מתחת ידו ע"כ, וזה נראית כוונת רבינו שהוא מפרש ויניח באופן שיודו זה לזה, או יחלוקו ביניהם, דכיון שנתפייסו הרי מחלו זה לזה, אבל שתשאר ביד הגזלן הרי לא קיים מצות השבה, ועיין עוד בספר עין יהוסף ז"ל.