1
החוטף משכון וכו' הרי זה גזלן וכו'. ידוע דהראב"ד זלה"ה מפרש המשנה כד אשתכח דלא הוה חייב ליה, אמנם לשון המשנה נראה מדוקדק כדברי רבינו, דקתני נכנס למשכנו שלא ברשות [פירש] הראב"ד ז"ל שלא ברשות היינו שאינו חייב לו, דמשמע דאי אישתכח דהיה חייב לו שפיר דמי, וזה אינו דקרא כתיב בחוץ תעמוד, משא"כ לפירוש רבינו דשלא ברשות היינו רשות בית דין שפיר, דאי הוא נקיט רשות בית דין שפיר דמי לחטוף מיהא, ומה שכתב רבינו
2
שלא ברשות בית דין, מפני שיתנו זה בכמה דברים על דרך שכתב סוף פרק ג' דמלוה ולוה.