הגביה את החבית ליטול וכו'. רבינו לא ביאר המשקה שבתוך החבית מהו, ואף דמתניתין נמי סתם חבית קתני, מ"מ מדאמרו בגמ' אמר רבא לא שנו אלא נשברה אבל החמיצה משלם את כולה, מאי טעמא גירי דידיה הוא דאהנו לה ע"כ. משמע להדיא דבחבית של יין דווקא קאמר דשייך בה חימוץ אם חסרה, ומדכתב רבינו בכיס שאינן גוף [אחד] משמע דחבית דקאמר תחילה היינו טעמא מפני שהכל גוף אחד, מעתה לאו דווקא יין דהוא הדין לכל דבר שהוא גוף אחד, וצריך לומר דרבינו מפרש החמיצה שאמרו בגמרא הכוונה להיכא דשייך דהיינו יין, ולעולם דבכל מין משקה וכיוצא דהוא גוף אחד קאמר מתניתין, אלא דמשמע רבא הך רבותא דאיירי ביין, וכן נראה שהרי דין החמיצה הביאו רבינו לקמן, וכן יש להוכיח מדברי הגמרא דקאמר שאני הכא דניחא ליה דתהוי הא חבית כולה בסיס להאי רביעית משמע דלהיותו גוף אחד קאמר, ולכך בעי תו בארנקי דהוו גופין מופרדין, דאל"כ ליבעי בשאר אי שוו ליין או לא, אלא ודאי דבכל מין משקין וכיוצא דהוו גוף אחד קאמר, ועיין [בשו"ת] מהר"א ששון ז"ל סי' ק"ב שפלפל בדברי רבינו והראב"ד זלה"ה.