1
במה דברים אמורים כשהיו יוני וכו'. הנה ראיתי להבית יוסף חו"מ סי' ר"ס שכתב, דלא ידע למה השמיט רבינו ההיא דשביל של כרמים שאמרו בגמרא, שמדדה טפי מן נ' האמה עיי"ש, ולענ"ד נראה דרבינו סבירא ליה דלא קאי לפי האמת, חדא כמו שכתב רש"י שם דף כ"ג, דכי פריך וליזיל בתר רובא דעלמא דקא סלקא דעתך דנמצא בין שתי שובכות אחוץ לנ' אמה נמי קאי וכו', ולפי שיטתו השיבו, הכא במאי עסקינן בשביל של כרמים, אבל לפי האמת מתניתין לא איירי בשביל של כרמים כלל, ודומיא דרישא וכמו שכתבו התוס' שם, ועוד כתבו דהוי מצי למימר דבתוך נ' אמה קאמר ובמדדה ע"כ, הרי שהדברים מוכיחים דלפי שיטתו השיבו, ועוד לפירוש ר"ת שהזכירו התוס' בההיא דאפקוה לרב ירמיה מבי מדרשא מפני שכל מדת חכמים כן היא, הלא אשכחן בשביל של כרמים דמדדה טפי, ומכח אלו ההכרחיות השמיט רבינו הא דשביל של כרמים.