מצא כלי ולפניו פירות וכו'. הרב המגיד נתקשו לו דברי רבינו, והגיה דצריך לומר הרי אלו הפירות והכלי נוטל ומכריז, דאם כדברי הספרים אינו מבין כוונת רבינו וכו' ע"כ, ואף אם נסבול הטעות בדברי רבינו ונמחוק מלשונו תיבת "שלו", אכתי קשה שהרי סיים והרי אין בו סימן, וטעם זה אינו מכוון לנוטל ומכריז, אלא להרי אלו שלו, ועוד דאח"ז כתב כיצד וכו', אחורי הכלי הרי אלו שלו, ולדברי הרב המגיד הרי לא הזכיר תחילה חלוקה דהרי אלו שלו, ולענ"ד אין צורך לשום הגהה, דודאי הכלי סתמו ודאי שיש בו סימן, וכמו שהקדים ז"ל דהמוצא כלי כמות שהוא חייב להכריז, משא"כ בפירות דסתמן אין בהם סימן ולכך בעינן צבורין דווקא או בתוך כלי, והשתא (הקושיא) [ה"ק] דאם מצא כלי ולפניו פירות דהיינו שאינן בתוכו אלא לפניו הרי הפירות שלו והכלי נוטל ומכריז והכי קאמר הרי אלו שלו הפירות, אמנם הכלי אינו כן אלא נוטל ומכריז, שוב ראיתי בדפוס "מגדל עוז" שכתוב שם הרי אלו שלו הפירות והכלי שאני אומר וכו', ונמחק שם נוטל ומכריז, ואף שגירסתו היתה לפני הרב המגיד, ועליה כתב מה שכתב, ועם כל זה עדיין הוא מגומגם, וגם דברי הרב המגיד שם אינם מכוונים לגירסת הרב המגיד עצמו, ואיך שיהיה דברי רבינו מבוארים ונכונים בטעמם כאמור.