1
אם מצא מעות וכו'. אף דבמעות אין שייך סימן, דאפילו אמר שמי כתוב עליו לא מהני כמו שכתב רבינו לקמיה פרק י"ד, מכל מקום בצורתן שייך סימן כמו שכתב פרק ט"ז דין ב'.
2
עד שיתן סימנים וכו'. כתב הראב"ד ז"ל לאפוקי חיוורי וסומקי קאמר ע"כ, מדכתב תיבת קאמר, משמע דלא בא להשיג, אלא לומר (דהא נכתב) [דלא תאמר] הך סימנים מובהקים דהיינו מובהקים ביותר, כגון נקב בצד אות פלוני דזה לא (דמי) [בעי] אלא גבי רמאי וכדלקמיה, וכוונת רבינו כאן אינה אלא לאפוקי חיוורי וסומקי וה"ה דחשובים נמי מובהקים נינהו זו נראית כוונת הראב"ד ז"ל, (דהא) [דלא] כדמשמע מדברי הב"ח ז"ל חו"מ סי' רס"ז שבא להשיג עיי"ש.