1
אבדתו קודמת וכו'. הקשה הלחם משנה ז"ל, דלמה השמיט רבינו ההיא דרב יהודה אמר רב בסוף פרק אלו מציאות (בבא מציעא דף ל"ג) [ע"א], כל המקיים על עצמו כך סוף בא לידי כך, ופירש"י ז"ל, אע"פ שלא הטיל עליו הכתוב יש עליו ליכנס לפנים משורת הדין, ולא לדקדק שלי קודם אם לא דהפסד מוכיח וכו', והביאו הטור ז"ל סי' רס"ד עיי"ש, ולענ"ד דרכו של רבינו בחיבור זה לכתוב הדינים היוצאים מן התלמוד, לא מה שהוא דרך [תוכחה] ומוסר, וכבר הקדים בפרק הקודם דין י"ז ההיא דוהלכת בדרכיו זו לפנים משורת הדין, והא נמי בכלל.