אבל אוכל נבילות וכו'. הרב כסף משנה תמה על רבינו, דלמה לא מנאו בפ' שלישי דהלכות תשובה דין ח' בכלל אפיקורס וכו' ע"כ, ולענ"ד נראה [ד]אפשר ליישב דהנך דמנה שם הם האפיקורסים גמורין האומר שאין שם נבואה כלל ואין שם מדע שמגיע מהבורא ללב בני האדם, ומכחיש נבואתו של משה רבנו ע"ה, ושאין הבורא יודע מעשה בני אדם עיי"ש, וסבירא ליה דשאר האפיקורסים גריעי מהנהו ואינן אפיקורסים גמורים שהרי שם דין ט' מנה [המומרים, ומומר להכעיס, ובגמרא ע"ז כ"ו ע"ב פליגי בה רב אחא ורבינא אי להכעיס הוי אפיקורס, וכן מנה מבזה תלמיד חכם שקראוהו אפיקורס] אי נמי מבזה חבירו בפני ת"ח כמ"ש הכסף משנה עצמו שם, [וכאן חסר כמה תיבות].
והאפיקורוסים ועובדי עבודה זרה וכו'. זה לשון המשנה למלך ז"ל, עיין מה שכתב הרב המגיד ז"ל פרק י"ג מאיסורי ביאה והם באמת דברים תמוהים עד מאד וצ"ע, עכ"ל. וכבר נתעורר בזה הכסף משנה ז"ל שם ובבית יוסף יו"ד סי' רס"ח ולענ"ד תורה היא, [ולא קשה] כלל, וזה עם מה שכתב הכסף משנה והבית יוסף עצמו, דמה שכתב רבינו שם ומצוה להחזיר אבידתו לא אחזר ועבד עבודה זרה קאי אלא למה שכתב הואיל ומל וטבל וכו' עיי"ש, והוא מוכרח גמור בדברי רבינו דאל"כ תקשה מדידיה אדידיה שהרי כאן פסק ישראל העובד עבודה זרה אין מחזירין אבידתו, ומוכרח שכן הבין הרב המגיד ז"ל, מעתה בא הרב המגיד למצוא דוגמא לדינו [של רבינו], דמוכרח מדכתב שמצוה להחזיר אבידתו הכוונה אע"פ שנמצא בו שום דופי, וזה באמת נלמד מדין [אוכל נבילות] לתיאבון, ולענ"ד הוא פשוט מאד, ומעין זה זכיתי ומצאתי להב"ח שם.