1
אמר לו בעל השדה וכו'. חלוקה זו לא הוזכרה להדיא בגמרא, ואפשר דנראה לו, בההוא עובדא דאתי לקמיה דרב דאמר ליה זיל שום ליה, אמר ליה לא בעינא וכו', משמע דידו על העליונה בזה, ומה דמסיים בה, לבסוף חזייה דגדרה וכו', הזכירו רבינו לקמן דין ח', וסתימות דברי רבינו נראין דבין עשויה ליטע בין אינה עשויה ליטע קאמר, דמצי אמר ליה אנא לזרעים הוה בעינא לי, כמו שפירש רש"י ז"ל, וכן הבין הרב בית יוסף חו"מ סי' שע"ה, וכן נראה מדברי הסמ"ע שם, אמנם הרב המגיד ז"ל לא רצה להבין כן, ומכל מקום לא חלוק עליו דרב חיליה.