1
וכל המקריב וכו'. ברייתא בכיצד מברכין דף ל"ז היה עומד וכו' נטלן לאכלן מברך המוציא לחם מן הארץ ופירש רש"י ישראל שהקריב ונתנם לכהן להקריבם נטלן לאכלן הכהן והתוס' הקשו דהיה עומד ומקריב משמע דקאי להכהן ועוד נטלן לאכלן משמע דההא קאי עיי"ש. והנה רש"י ז"ל במנחות דף ע"ה פירש דקאי אכהן כגון שלא הקריב זה הכהן מעולם או שהקריב מנחה חדשה כגון מנחת העומר ע"כ ואפשר דרש"י ס"ל דבין ישראל בין כהן כיון שהקריב מנחה חדשה מברך שהחיינו כי היכי דלא תקשי דבריו אהדדי וניחא נמי למה שהקשו עליו התוס' דכיון שבשניהם איירי אתי שפיר ובהכי ניחא נמי לדברי רבינו שכתב וכל המקריב וכו' דכוונתו בין לכהן בין לישראל ונמצא לפי האמת דכל הנביאים מתנבאים בסגנון אחד: