1
וקוצרין שלש סאין בשלשה אנשים. לא נתבאר זה במשנה שם ומדברי רש"י ז"ל נראה דאחד לבדו היה קוצר שהרי כתב אמר להן הקוצר לבני העיירות העומדים עליו ג' פעמים שואל להם כל דבר ודבר וכל כך שהיה שואלו למה וכו' ואם נאמר כן צריך לאוקומי מתני' (כר"י) [כר' חנינא] סגן הכהנים ובשבת דוקא דאילו לחכמים דריש פרק ר' ישמעאל בין בשבת בין בחול הוי בשלשה בני אדם ואולי דאחד מן הקוצרים היה שואל הוא לבדו והשנים אחרים נמשכים אחריו ובזה אתיא מתני' ככו"ע בין לפירוש רש"י בין לדעת רבינו: