1
ועם ניסוך היין וכו'. אין הכרח בדברי רבינו שהיה מנסך שניהם בבת אחת דאפשר שהיה מנסך זה אח"ז ומלשון מרן ז"ל שכתב ומשמע לרבינו דהיינו בשעת ניסוך היין אין הכרח דאפילו בזה אח"ז מקרי בשעה אחת אמנם מדתנן פ' לולב וערבה ומנוקבין כמין שני חוטמין דקין אחד מעובה ואחד דק כדי שיהיו שניהם כלין בבת אחת ע"כ משמע דבבת אחת היו מנסכין אותם דאי בזה אח"ז רחוק הדבר מאד לצמצם שיהיו שניהם כלין בבת אחת ומ"מ מבואר הדבר דאין זה לעיכובא דהרי פסק דאפילו נסכן בלילה יצא והוא מבואר בתענית דף ב' ומכ"ש למ"ש התוס' שם דמשמע דס"ל דאף לכתחילה יכול לנסך מהלילה ועיין להמל"מ ז"ל: