אין תנופה בקרבן נשים וגוים. הנה זה פלוגתא פירש"י ותוס' דלרש"י קרבן נשים גוים שייך בהו תנופה בבעלים ולפי' תוס' קרבן נכרים נתמעט לגמרי וקרבן נשים כהן מניף ובפי' הראב"ד בתו"כ כתב דתליא בשני גרסאות שבתלמוד ושתו"כ ורש"י דפי' דשייך תנופה בשל נשים וגוים בתורת שליחות יש לתמוה דמה שליחות שייך בקרבן נכרים דהא דגוי מביא קרבן בארתי בפ"א מאימ"ז היינו כיון דהפריש הגוי הקרבן הוא נכנס לגמרי לבי גזא דרחמנא ואין כלל בעלים של הקרבן אלא ודאי דתנופה לאו מטעם שליחות הוא אלא דמהא"ט גופי' שייך בי' תנופה כיון דל"ה כלל קרבן של נכרים לכן כהן מניף ובשל נשים נמי מניפין הכהנים מטעם דהו' שליחו דרחמנא אבל לתוס' שכתבו לחלק דבשל נשים מניפין ובשל נכרים אין הכהן מניף קשה הא לא קרבן של הבעלים הנכרים כלל דכבר זכה בי' הקדש ונסתלקו הנכרים הבעלים ושפיר יכול הכהן להניף כמו בנשים.