כיצד אוחז חטאת העוף בשעת מליקה וכו' וזו מעבודות קשות שבמקדש וכו'. ובס' תורת העולה כ' ע"ז וזהו אמרם עבודות קשות במקדש כאלו אומרים בעולם מאחר שעולם הוא המקדש והמקדש הוא העולם וכמש"כ בעל עיקרים וז"ל לענין השכר ועונש באשר הי' האדם בחייו רודף אחר התאוה והדברים הגשמים ותפרד נפשו מעשות רצון השם יתעלה ותרגיל מעשה כפי טבע הגוף שהוא הפך טבעה הנה כשתפרוד מן הגוף תוסיף לאותן הדברים שהורגלה ותטה עליהן והנה אין לה כלום להשיגן ומצד טבעה תטה להדבק בצורות עליונות הנבדלים מחומר ותשתוקק עליהן ואין לה התחלות ולימוד והרגל בזה כי א"א להשיג התענוג ההוא מי שלא הורגל בכך בחייו וע"כ הנפש תשתוקק לשני הצדדים כאחד ובזה יש לה צער מכאוב מכל צער שבעולם שיש לה שני תאות המתנגדות זה לזו וא"א להשיג לה אחד מהן עכ"ל:
זו מעבודות קשות שבמקדש. וכתב בלח"מ כאן דקדק רבינו לכתוב כלשון הגמרא אבל בפ"ד יוהכ"פ כתב זו הוא עבודה קשה וקשה דגם שם הי' לו לומר עבודת קשות ובס' ע"א כתב משום דגבי חטאת העוף אם שינה ואחז בכ"מ כשרה רק לכתחלה צריך לאוחזה כמוש"כ רבינו ע"כ כתב מעבודת קשות אבל בעיוהכ"פ בחזרת הקטורת לחופניו אם שינה ולא עביד הכי אלא נתן מהכף על האש פסול וצריך להביא קטורת אחר לפי שכל עבודת יוהכ"פ כתיב בהם חוקה וכל חוקה לעיכובא לזה כתב זו הוא עבודה קשה כיון דאם שינה פסול את"ד.