בא לו לעוקץ וכו' ואלו הן הנתחין האמורין בתורה ונתח אותה לנתחי'. וקשה לי בהאי עניינא דהנה בשו"ת הלכות קטנות ממהר"י חאגיז הקשה מנ"ל דקיי"ל דלעצם הקדקד לא מהני מליחה ולעצם הקוליות מהני מליחה ונ' איפכא מסתברא שעצם הקדקד עשוי שליבות והוא מורכב מכמה עצמות ונדבק עצם על עצם כעין שינים דקים לזה כדרך התיבות ומחוברים בחכמת התורה ורוח לא יבוא ביניהם שא"כ הי' לנו לומר שהמלח אינו שואב ומפליט מעצם הקוליות שכולו עצם אחד קשה ועצם הקדירה רוח ספוגיי ותי' דעצם הקוליות כיון שבולע דם עי' נקבים הדקים שקורין פורוס כדי להבריא המוח דרך אלו הנקבים מפליט נמי הדם את"ד מעתה קשה לי הא דפריך בש"ס חולין י"א וכי תימא דבדק לי' הא כתיב ונתח אותה לנתחים ולא נתחים לנתחים ובק"פ עצם לא תשברו בו ולהנ"ל דילמא דוקא עצם הקוליות שהוא נתח אחד בה אמרה התורה לא תשברו אבל הקדקד שמחובר כמה עצמות ואפשר להפרידו ע"י סכין אינו בכלל עצם לא תשברו בו וגם לא לנתחי' לנתחים וצ"ע: