אין סמיכה וכו' ושלשה מן הסנהדרין סומכין וכו'. ובלח"מ הקשה דגבי עגלה ערופה ס"ל כרי"ו דמודדין בחמשה והיינו כר"י והכא ס"ל כר"ש ונראה לישב על נכון דבסנהדרין דף י"ג מפרש טעמייהו דר"י ס"ל וסמכו שנים זקני שנים ואין ב"ד שקול מוסיפין אחד הרי כאן חמשה ר"ש אומר זקני שנים ואין ב"ד שקול מוסיפין אחד הרי כאן שלשה ור"ש הכתיב וסמכו מבעי' לי' לגופי' ור"י לגופי' לא צריך דלא אתי וסמכו לדרש לכתוב זקני העדה ידיהם על ראש הפר ור"ש אי כתיב הכי הו"א מאי על בסמוך ור"י גמר ראש ראש מעולה ור"ש לא גמר ראש ראש מעולה והיינו דלא גמר גז"ש וקשיא עכ"פ לילף במה מצינו מכל סמיכה דהו' על ראש ממש ונראה דזה תליא אי בעינן סמיכה בכל כחו וכיון דלא כתיב וסמך לא בעי' סמיכה בכל כחו אף דכתיב על ראש אבל לא סמיכה בכל כחו ולכן גם זה דעל ראשו א"א ללמוד בבנין אב רק מפרשינן על בסמוך ור"י ס"ל דל"ב בכל כחו או עד"ז דמדקאמר ר"ש דהו"א על בסמוך ולא קאמר דהו"א דל"ב בכל כחו בעינן וסמך בכל כחו ור"י יליף ראש ראש מעולה דבכל כחו נראה דתרווייהו ס"ל דל"ב סמיכה בכל כחו א"כ לדידן דבעינן סמיכה בכל כחו כמש"כ רבינו להלן א"כ צריך למכתב וסמך ללמד דבעינן סמיכה בכל כחו א"כ לא צריך לגופי' ולא נשמע דבעינן שנים לכן פסק רבינו בהא כר"ש דסמיכה בשלשה: