1
כיצד לשה וכו'. הנה משמע מדברי רבינו דאיכא למימר דלא יהא מחייב אעשי' עד שיעשה כל מה שצריך לעשות במנחה ודומיא מה שפירש"י ביבמות בחילוק מלאכות אמנם לפי"ז קשה הא דאיתא בדף נ"ו ע"ב דמחמץ אחר מחמץ דחייב מקרא דלא תאפה ולפי הנ"ל נוכל לומר דלאו דלא תאפה לא נאמר כי אם שלא נתחמצה קודם אפי' אפ"ה איצטריך קרא כדי שנדע דחייב אפי' אעשי' אחת בלבד אעכ"ח דבלא"ה מסברא מבחוץ ידעינן דחייב על עשי' אחת וע"כ לא איצטריך לא תאפה אלא להיכא שכבר נתחמצה דאפ"ה חייב על אפי' שאחר החומץ אך יש לומר מקרא דלא תעשה חמץ מוכח דגם על עשי' אחת חייב שהרי אמרה תורה בו הטעם כי כל שאור וכו' לא תקטירו ומאחר דטעם זה שייך גם על עשי' אחת שהרי מ"מ חמץ הוא ואסור להקטירו א"כ ע"כ קרא אתיא גם על עשי' אחת עיי' טה"ק שם.