1
החטאת בא וכו' בין גדולים בין קטנים. עיי' כ"מ שהוא מת"כ והנה לכאו' קשה ממנחות דף צ' דאמרינן מה בן בקר מיוחד בא בנדר ונדבה אף כל בא בנדר ונדבה משמע דחטאת אין בא מן הגדולים אך ברשב"א מפרש בא בנדר ונדבה משמע דחטאת אין בא מן הגדולים אך ברשב"א מפרש בא בנדר ונדבה הכונה שלכך כתב לפלא נדר או נדבה לומר דבעינן קודם שיטעון נסכים שיביא בנדר ונדבה אף כל ר"ל שאר המינין דהיינו כבש ואיל אינו טעון נסכים אלא כשבאים בנדר ונדבה יצאו שעירי רגלים שהם מין צאן דאינם טעונים הואיל ואין באים בנדר ונדבה בא חובה עכ"ד ולפי"ז ניחא דלא קאי האי מיוחד בא בנדר ונדבה לומר שרק בא בנדר ונדבה אלא דבו פירט הכתוב לפלא נדר ונדבה והבן.