1
לא עומד אמוכה קאי. וחזן כבר נזכר שעומד.
2
הא כל היושב ולא עבר כו'. פירוש שלא תחשוב שאין שכר לנמנע מעברה. אלא נמלט מענשה בלבד. קמ"ל שיש לו גם שכר כעושה מצוה בידים. אבל לא בא לומר שא"ל לעסוק במצוה. מחמת שנמנע מעברה. זה פשוט מאד. וכן כתוב סור מרע ועשה טוב. בודאי אין אדם נפטר מעשיית הטוב. אלא העוסק במצוה אחת. שנפטר מאחרת בעת שעוסק בה (ולמ"ד בשא"א לו לקיים שתיהן דווקא) לא זולת. והוצרכתי לכך. מפני שראיתי טועים בהבנת משנתנו זאת.
3
ואמנם לפמ"ש רע"ב. בלא"ה אין לטועה שיטעה בכך.
4
נותנין שכר כעושה מצוה לרע"ב וזה דווקא במי שבא לידו דבר עברה וכבש יצרו כו'.
5
הכי מוקמינן לה בגמרא שילהי פ"ק דקידושין. ועיין מטפחת (ח"ב סס"ב).