הקדיש שדהו בשנת היובל עצמה אינה מקודשת וכו'. בר״פ אין מקדישין (ערכין דף כ"ד) מחלוקת רב ושמואל ואמרי' התם מתקיף לה רב יוסף בשלמא לענין מכירה דפליג שמואל עליה דרב דאיכא למימר ק״ו ומה מכורה כו' אלא הכא מי איכא למימר ק״ו והתנן כו' ותירצו שמואל כר״ש ס״ל דאמר נכנסין ולא נותנין והשתא איכא לאתמוהי על רבינו ז״ל דפסק לקמן בפ' זה כר״י דאמר נכנסין לתוכה ונותנין דמיה איך פסק כאן כשמואל שלכאו' הם דברים סותרים. וי״ל דהתם אמרינן בגמ' מ״ט דרב דאמר קרא ואם משנת היובל ושנת היובל בכלל כו' והקשו שם בתוס' מה שאלה הגמ' מ״ט דרב הא רב לית ליה ק״ו והעלו שם בשם מ״ו הרמ״ר דלרב בעינן תרתי דלא ליהוי ק״ו וגם דמקרא דמשנת היובל לישתמע שנת היובל בכלל ולשמואל הוצרך הק״ו לומר דאפי' רבי דאמר שנת היובל בכלל מודה משום ק״ו ותרוייהו אליבא דרב פליגי אבל לרבנן לא הוי בעי לשמואל ק״ו וא״כ אנן דקי״ל כרבנן דלא אמרינן ראשון וחמשים בכלל בלא ק״ו אינה קדושה דמשנת היובל משמע אחר היובל דלא הוצרך ק״ו אלא אליבא דרב: