מתני' מי שנתחייב שתי מיתות. כגון שעבר עברה קלה ונגמר דינו וחזר ועבר עברה חמורה סד"א כיון דנגמר דינו לעברה קלה האי גברא קטילא הוא קמ"ל:
עבר עברה שיש בה שתי מיתות. כגון חמותו והיא אשת איש:
יידון בחמורה. בשרפה מפני שהיא חמותו ולא כאשת איש שהיא בחנק:
יידון בזיקה הראשונה. באותו איסור שהוזקק תחלה להזהר ולפרוש ממנו הוא נדון אבל לא באסור הבא עליו אחרון אע"פ שהוא אחרון דקסבר ר' יוסי אין איסור חל על איסור אפילו חמור על הקל:
מתני' מי שלקה ושנה. שני פעמים על עברה שחייבים עליה כרת שכל חייבי כריתות לוקים דגברא בר קטלא הוא בידי שמים וקרובי הוא דלא מיקרב קטליה וכיון דקא מוותר ליה לנפשיה לעברה של כרת דקא עבדא לה אותה עברה עצמה פעם שלישית מקרבינן לקטליה עילוה:
לכיפה. מקום שיעור קומת האדם ולא יותר שאין לו מקום להתפשט לישן ומאכילין אותו תחלה לחם צר ומים לחץ עד שיוקטנו בני מעיו והדר מאכילין אותו שעורים שנופחות במעיו עד שכרסו נבקעת:
שלא בעדים. שלא בעדות שיהיה מחוייב עליה מיתה ומ"מ ידוע להב"ד שהדבר אמת שבודאי הרג אלא שהוכחשו העדים בבדיקות או שלא היתה שם התראה מספקת:
מכניסין אותו לכיפה. ודוקא הורג נפש שיש בקיומו הפסד לישובו של עולם אבל שאר מחוייבי מיתות ב"ד אין ממיתין אותו אלא בעדים והתראה:
ומאכילין אותו לחם צר ומים לחץ. תחלה ואח"כ מאכילים אותו שעורים עד שכרסו נבקעת והיינו רישא ומה שחסר זה גילה זה: