מתני' אנשי עיר הנידחת. אם לא נעשה בהם דינם אין להם חלק לעוה"ב אבל כשנתקיים בהם הדין יש להן חלק לעוה"ב ככל שאר חייבי מיתות ב"ד כדתנן לעיל פ"ו:
בני בליעל. בנים שאינם עולים לתחיית המתים ונדחין כמדיחין:
עד שיהיו מדיחיה מאותה העיר. דכתיב וידיחו את יושבי עירם ולא יושבי עיר אחרת:
ומאותו השבט. דכתיב מקרבך מאותו השבט עצמו:
ועד שיודח רובה של עיר. דכתיב יושבי עירם דמשמע ישובה של עיר דהיינו רובה:
ועד שידיחוה אנשים. דכתיב יצאו אנשים:
הרי אלו כיחידים. שעבדו עכו"ם וידונו בסקילה וממונם פלט:
וצריכין שני עדים והתראה. שנאמר לאמר נלכה ונעבדה משמע שצריכין לומר לפנינו שכך אמרו נלכה ונעבדה ואין אמירה אלא בעדים אלמא שצריכין עדים וה"ה התראה לכל אחד ואחד ולפי שהיו צריכין לעדים רבים לכל אחד ואחד הרבו להם בתי דינין כדי שיקובל עדותן ביום אחד ויוגמר דינן ביום אחד ואי אתה מענה דינן וכל מי שנמצא שעבד עכו"ם בעדים והתראה מפרישים אותן עד שיראו אם הם רובה של עיר ומביאין אותן לב"ד הגדול כדתנן פ"ק אין עושין עיר הנידחת אלא ע"פ ב"ד של ע"א וגומרים דינן שם והורגים אותם בסייף וממונם אבד ואם לא נמצאו רובה של עיר דנין אותן בסקילה וממונן פלט: