1
מתני' כל ישראל. מן הסתם יש להם חלק לעולם הבא א"נ אפי' עוברי עברה אף שנענשים על חטאם מ"מ יש להם עה"ב בעולם התחייה חוץ מהנך השנויים בסיפא ומפני שאין כלן שוין בו אלא הגדול לפי גדלו והקטן לפי קטנו לכך תני יש להם חלק ולפי שאיירי בסוף פ' הנשרפין בהנך שמיתתן בידי שמים נקט הנך שעונשין לעולם הבא אחר התחיה והדר חוזר לסידורו וחני הנהרגין בסייף אח"כ הנחנקין:
2
האומר אין תחית המתים מן התורה. לפיכך לא יחיה וכ"ש שלא יהיה לו חלק בשכר הבא אחר התחייה:
3
ואפיקורס. מפרש בגמרא:
4
אף הקורא בספרים החיצונים. המטים את האדם מאחרי ה':
5
והלוחש. על המכה כו'. בגמרא מפרש: