מתני' מזון ב' סעודות לכל אחד. מתוך שקנה שביתתו שם צריך להניח שם מזון שצריך לו לשבת:
מתכווני' להקל. בגמ' מפרש:
ככר. הלקוח מן הנחתום בפונדיון כשנמכרים ד' סאין בסלע השתא ס"ד חצי קב הוי ב' סעודות כיצד ו' מעות לדינר מעה ב' פונדיון ודינר י"ב פונדיון והסלע מ"ח פונדיון וסאה ששה קבין לד' סאה כ"ד קבין הרי מ"ת חצאי קבין חצי קב לפונדיון:
ר"ש. ממעט בשיעור ואומר שדי לעירוב בב' ידות לככר של ג' ככרות לקב וככר שלם של ח' ביצים שלישית הקב ושתי ידות שהם חמשה ביצים ויותר הוי ב' סעודות:
חציה לבית המנוגע. סתם מתני' היא וה"ק חצי ככר שלם ששיערו בו העירו' בין למר ובין למר הוא שיעור לשהיית בית המנוגע שנכנס לבית שיש בו נגע צרעת אע"פ שהוא טמא מיד דכתיב והבא אל הבית יטמא אינו טעון כבוס בגדים עד שישהא כדי אכילה דכתיב והאוכל בבית יכבס בגדיו והיינו השוהה כדי אכילה וחצי ככר זו הוי כדי אכילה ולר"י בן ברוקה דאמר ככר שלם הוי רובע הקב שהם ששה ביצים נמצא חציה ג' ביצים והוא פרס דכולא גמרא ולר"ש דאמר ככר שלם הוא שלישית הקב שהם ח' ביצים הוי חציה ד' ביצים והוא פרס אליבא דר' שמעון ואף על גב דר' שמעון סבר דבככר שלם יש ג' סעודות דהא ב' ידותיה קאמר ר' שמעון דהוו שתי סעודות הני מילי בערוב דנתכוונו להקל וא"צ ב' סעודות שלימות אבל בכל דוכתי ס"ל לר"ש דאין סעודה פחותה מחצי ככר של שלישית הקב ובעינן שישהא כדי אכילת חצי ככר זו שהם ד' ביצים:
חצי חציה לפסול את הגויה. דהאוכל אוכלים טמאים כחצי פרס נפסל גופו מדרבנן לאכול בתרומה וחצי פרס הוו ביצה ומחצה לריב"ב וב' ביצים לר"ש: