ואמר למשה שיהיו שקלי ישראל קודמין כצ"ל: לאחיהם העניים משום ומתנות לאביונים כצ"ל: ומ"מ לא יפחות משני מתנות אפילו חיטים וכו' לכאורה נראה דמיירי ביום פורים ונראה דצריך לתת מתנות לאביונים מיני מאכל ולא משמע כן בפוסקים ואין המנהג כן רק נותן מעות לעניים כמבואר סימן תרצ"ד ע"ש ובאחרונים:
תוספות
שהיה המן עתיד לשקול וכו'. הרב נחלת יעקב האריך בדברי התוס' פ"ק דמגילה שכתבו דעשרת אלפים ככר כסף עולין חצי שקל וכו' והביא מדברי רבינו מהר"ם אלשיך ז"ל שהפדיון ן' שקל וכו' והרחיב בזה וכתב שהציע דבריו לפני חכמים וקלסוהו. ונעלם ממנו ומהחכמים שהציע דבריו לפני חכמים וקלסוהו. ונעלם ממנו ומהחכמים שהציע דבריו לפניהם שהדבר מפורש כן בדברי רבינו בעל הרקח ז"ל דעשרת אלפים ככר כסף שנתן המן היו שקלים כנגד ס' רבוא לכל א' ן' שקלים שהוא ערך גדול שבפרשת ערכין וע' מ"ש אני עני בקונטרוס דבש לפי מערכת פ' אות מ' בס"ד ע"ש: