1
אשם מצורע יש בקבלת דמו שינוי להנתן על תנוך ובהונות כדכתיב בקרא ואף על פי כן שאר מעשיו וזריקת דמו ואכילתו כשאר כל אשמות דכתיב ביה כי כחטאת האשם הוא לכהן בכל עבודות התלויות בכהונה הושוה אשם זה לחטאת יכול יהא דמו ניתן למעלה כחטאת תלמוד לומר קדש קדשים הוא וכתיב גבי אשם וזאת תורת האשם קדש קדשים הוא תורה אחת לכל האשמות לרבות אשם מצורע וכתיב ואת דמו יזרוק על המזבח סביב דמשמע למטה דלא כתיב ביה על קרנות המזבח אלא על המזבח סביב דהוי מחצי המזבח ולמטה כדילפינן לעיל: