1
אחד מן השותפין בשלמים מניף ע"י כולן מה שאין כן בסמיכה דתנופה אי אפשר דהיכי ליעביד לינפו כולהו בהדי הדדי קא הויא חציצה ידו חוצצת בין יד חברו לזבח ליניף חדא והדר ליניף חבריה תנופה אחד כתיב ולא תנופות אבל בסמיכה לא כתוב סמיכה בהדיא אלא וסמך סתם. ואין אשה מניפה דכתיב בתנופה דבר אל בני ישראל לאמר המקריב וגו' ודרשינן בני ישראל מניפין ואין הנשים מניפות יכול נחלוק בתנופה שלא יהא קרבנו טעון תנופה בסמיכה לא תחלוק דסמיכה בבעלים לחוד הוא ומיעטה הכתוב בנשים אבל תנופה בכהנים נמי היא כדאמר' לעיל ולא מיעטה הכתוב אלא לנשים ולא לכהנים ואין אשה מניפה אלא סוטה ונזירה כדילפינן לעיל. ותנופה קודמת להגשה בכל מקום דכתיב תנופה לפני ה' והדר והקטיר אהרן וגו'.