1
אין טעון כיבוס אלא מקום הדם בלבד דכתיב אשר יזה עליה תכבס לא אמרתי לך תכבס אלא במקום דם בלבד כלי ראוי לקבל טומאה וראוי לכיבוס בעי כיבוס כשנתז דם חטאת עליו אבל עץ או מה שאינו ראוי לכיבוס גורר הדם מעליו ועור הדג שאינו ראוי לקבל טומאה כדנילף בדוכתיה בס"ד אינו טעון כיבוס דבעינן ראוי לכיבוס וראוי לקבל טומאה כדילפינן מבגד עור בהמה עד שלא הופשט אינו טעון כיבוס ומשהופשט טעון כיבוס דכתיב אשר עליה לרבות עור משהפשיטו יכול שאני מרבה עד שלא הופשט ת"ל בגד מה בגד ראוי לקבל טומא' אף כל ראוי לקבל טומאה ועור משהופשט ראוי לקבל טומאה אם חשב עליו לעבדה כמו שהוא אבל כל זמן שלא הופשט אינו ראוי לכלי.