העולה והאשם והשלמים בין של יחיד בין של צבור זריקת דם שלשתם ע"ג המזבח שוה לעולם שזורק שתי זריקות ע"ג שתי זויות המזבח באלכסון דכתיב בעולה ובשלמים וזרקו את הדם על המזבח סביב שיהא הדם ניתן בד' רוחות או יכול יקיף כחוט ת"ל וזרקו ואי אפשר להקיף בזריקה וזריקה אחד לא מצית אמרת דהא כתיב סביב הא כיצד נותן ב' מתנות שהן ארבע ולא תימא כיון דכתיב סביב א"כ יהא טעון ד' מתנות על ד' קרנות דהא לא כתיב על קרנות המזבח כדכתיב בחטאת וכיון דכתיב סביב הוי ב' מתנות שהן ארבע על קרן מזרחית צפונית ועל קרן מערבית דרומית דקרן מזרחית דרומית לא היה לו יסוד לפי שלא היה בחלקו של טורף ועולה טעונה מתן דמה כנגד היסוד מק"ו דשיירי חטאת שאין מכפרין וטעונין יסוד כדכתיב אל יסוד מזבח העולה תחלת עולה שמכפרת אינו דין שטעונה יסוד ומחצי המזבח ולמטה יזרוק והוא חוט הסקרא שחגור באמצע המזבח דכתיב והיתה הרשת עד חצי המזבח מדקפיד חצי מזבח משמע דנתנה תורה מחיצה להבדיל בין דמים עליונים לדמים תחתונים ומתכוין שיהא הדם מקיף את הזויות כמין גם כדי שיהיו שתי מתנות כעין ארבע דכתיב סביב כדאמר וה"ה לאשם דכתיב ביה נמי ואת דמו יזרוק על המזבח סביב וכיון דלא כתיב בהו קרנות א"כ האי על המזבח סביב הוי מחוט הסקרא ולמטה שיירי הדם נשפכין על גג היסוד הדרומי ואע"ג דבעולה לא כתיב שפיכת שירים ילפינן לה מדכתיב אל יסוד מזבח העולה תן יסוד שהוא תורת שפיכה ליסוד למזבחה של עולה בקרן דרומית שמסיים בו.