ומנין ששוחטין קדשים קלין בכל העזרה דכתיב שלש פרשיות בשלמים בבן בקר וכבש ועז בקמייתא כתיב ושחטו פתח אהל מועד ובתרתי כתיב לפני אהל מועד חד לגופי' דניבעי פתח אהל מועד דאם אין שם פתח קודם שיפתחו הדלתות לא מצי שחיט וחד להכשיר צדדין כל רוחב העזרה דלא תימא כנגד הפתח דוקא להכי כתב לפני ולא כתב פתח וכל האויר בכלל לפני דלא כתב כנגד וחד לפסול צדי צדדין כגון לשכות דלא תימא מדפתח לאו דוקא לפני נמי לאו דוקא להכי הדר כתב לפני למימרא דדוקא הוא ולא לשכות וצפון לא איצטריך קרא דמק"ו קאתי ומדקדשי קדשים שלא הוכשרו בכל הרוחות הוכשרו בצפון כדילפינן לעיל קדשים קלים שהוכשרו בכל הרוחות כדילפינן אינו דין שיוכשרו בצפון ומה מצינו בשלמים שהם קדשים קלים שחיטתן בכל מקום בעזרה הכי נמי בכל קדשים קלים. ואם שחטן בהיכל כשרים דכיון דבפתח ההיכל כשרים כ"ש בהיכל עצמו דלא יהא חמור טפל מן העיקר וכיון דטפל חזי להו כ"ש עיקר אבל שחטן בגגו של היכל פסולין שאין הגגות ראויין לשחיטה כלל דכל מאי דמרבי' הוי בקרקע.