1
אין מודדין שלשה עשרונות לפר ושנים לאיל אלא במדת עשרון לא בכלי מחזיק שלשה או שנים אלא מודד שלש' פעמים בעשרון לפר ב' פעמים לאיל דלא היה שם אלא עשרון אחד דכתיב ועשרון אחד לכבש האחד אם כן מה תלמוד לומר עשרון עשרון לרבות חצי עשרון למנחת כהן גדול מחצה בבקר ומחצה בערב ומניקוד וי"ו שבאמצע עשרון של עשרון ראשון של יו"ט הראשון של חג ילפינן שלא ימדוד לא בשל שלשה לפר ולא בשל שנים לאיל דכל נקודה אתי למעוטי וכן השמן של נסכים מודדין במדתו שבמקדש ושמן של מנחות היחיד בלוג שבמקדש כמנין העשרונות מנין הלוגין דבמצורע עני כתיב עשרון בלול ולוג לימד על כל עשרון שטעון לוג.