1
אלו הן הנסכים בין לעולה בין לשלמים כשיעור הזה לכל אחד ואחד כדכתיב כמספר אשר תעשו ככה תעשו לאחד כמספרם. אין מוסיפין על השיעורין האלו ואין גורעין מהם ואם גרע או הוסיף כל שהו פסל דכתיב בנסכים ככה לומר דמיעוטו מעכב את רובו דאם חסר כל שהוא פסול אין לי אלא שלא ימעט שלא ירבה מנין ת"ל כמספר אשר תעשו חוץ מכבש העולה שמקריבין ביום הנפת העומר שבנסכים שלו שני עשרונים בלול ברביעית ההין שמן ורביעית ההין יין אף על פי שנכפלה סלתו דכתיב ומנחתו שני עשרונים לא נכפלה יינו דכתיב ונסכה יין רביעית ההין יכול לא יהא יינו כפול לפי שאינו נבלל עם מנחתו אבל יהא שמנו כפול שנבלל עם מנחתו ת"ל ונסכה כתיב ונסכה וקרינא ונסכו לומר נסכה דמנחה דהיינו שמן כנסכו דכבש דהיינו יין מה יין רביעית אף שמן רביעית.