1
מנחת נסכים והיא הסלת אינה טעונה לא תנופה דלא כתיב בה ולא הגשה דכתיב במנחת חוטא והקריבה דמשמע מיעוט אותה דמייירי בה ולא מנחת נסכים שאינה באה בגלל עצמה אלא בגלל הזבח ולא לבונה דכתיב ושמת עליה לבונה עליה לבונה ולא על מנחת נסכים לבונה אבל טעונה מלח כדילפינן לכולהו מדכתיב על כל קרבנך תקריב מלח וכולה נשרפת על מזבח החיצון ויתנסך היין על המזבח ואין נותנין אותו על האש דכתי' ויין לנסך וגו' אשה ריח ניחוח ואינו מוסב אלא על המנחה ועל השמן אבל היין אינו אשה שאינו ניתן על האש אלא ניתן לספלים על המזבח ויוצק על היסוד והוא ירד לשיתין דכתיב הסך נסך שכר לה' לשון שביע' לשון שכרות שיהא נראה על גבי המזבח כשפוקקין את השיתין.