אינו חייב אלא על העלאה דבר הראוי לאישים ולמזבח כגון העולה דכתיב אשר יעלה עולה או זבח אין לי אלא עולה מנין לרבות אימורי חטאת ואימורי אשם ואימורי קדשי קדשים דהיינו כבשי עצרת ואימורי קדשים קלים תלמוד לומר זבח וכולהו זבח נינהו ומנין לרבות את הדם ת"ל או זבח דמאו מרבינן אפילו העלה הדם בחוץ דחייב מנין לרבות הקומץ והלבונה והקטרת ומנחת כהנים ומנחת כהן משיח והמנסך ג' לוגין מים ושלשה לוגין יין בחג ת"ל ואל פתח אהל מועד לא יביאנו כל הבא לאהל מועד חייבים עליו בחוץ אין לי אלא קדשים כשרים קדשים פסולים מנין כגון הלן והיוצא והטמא ושנשחט במחשבה חוץ לזמנו או חוץ למקומו ושקבלו פסולים וזרקו את דמו והניתנים למטה שנתנם למעלה והניתנים למעלה שנתנם למטה והניתנים בפנים שנתנה בחוץ או להפך ופסח וחטאת ששחטן שלא לשמן דהני לא מיתרבו מלא יביאנו דהא אינם ראויים לבא לכתחלה ת"ל לא יביאנו לעשות כל המתקבל בפתח אהל מועד חייב עליו בחוץ דלעשות משמע הראויין לעשות אפילו אינו ראוי לבא מחוץ לפנים וה"נ אם עלו לא ירדו אבל זרק שיירי הדם בחוץ אפילו שיירי הדמים הפנימיים פטור שזריקת שיירי הדם לא מעכבא דתימא דלהוי עבודה אלא שיירי מצוה היא ולא מעכבי ולאו עבודה היא ואין חיוב אלא במה שהיא עבודה. וכן המנסך מים או יין פחות מג' לוגין בחוץ פטור בין בחג בין בשאר ימות השנה הואיל וחסר השיעור הרי אינם ראויים להתקבל בפנים דכתיב לעשות אותו על השלם חייב ולא על החסר וכן המעלה מבשר חטאת ואשם ושלמים בין של יחיד בין של צבור משיירי מנחות משתי הלחם ומלחם הפנים בחוץ פטור דכל הני ראויים לאכילה ולא לאישים וכתיב עולה מה עולה שראויה להעלאה אף כל שראוי להעלאה יצאו אלו שאין ראויים להעלאה.