1
השוחט שלמים בחוץ קודם שיפתחו דלתות ההיכל פטור דכיון דפסולין דכתיב ושחטו פתח אהל מועד ודרשינן בזמן שהדלתות פתוחין ולא בזמן שהן נעולין אין ראויין לבא לפני משכן ה' שהרי הן מחוסרי מעשה פתיחת דלתות כדאמר' והשוחט את הפסח בחוץ חייב בזמנו דהא ראוי בפנים ואפילו בשאר ימות השנה בין לשמו ובין שלא לשמו דפסח בשאר ימות השנה שלמים הוא דכתי' ואם מן הצאן קרבנו לזבח ודרשינן דבר הבא מן הצאן דהיינו פסח הרי הוא לזבח שלמים והיינו שלא בזמנו דבזמנו ילפי' בדוכתיה דפסול שלא לשמו ולשמו דאמרן דחייב שלא בזמנו היינו אחר שעבר הפסח דלא בעי עקירה שם פסח מיניה דסתמיה שלמים הוי כדילפי' ואפילו פירש לשם פסח הוי כשוחט שלמים לשם פסח דכשר.