1
האומר הרי עלי מנחת שעורים או מנחת חצי עשרון או מנחה בלא שמן ולבונה הרי זה פטור שלא התנדב דבר שכמוהו מקריבין דאין מתנדבין שעורים ולא חצי עשרון כדילפינן לעיל דאין מנחה פחותה מעשרון ובלא שמן ולבונה וכיון דאמר מנחת שעורים לא נתחייב במנחה כלל ואפילו היה אומר אלו הייתי יודע הייתי נודר כדרך המקריבין נראה לדעת הרב ז"ל דלא היה חייב כיון דאמר מנחת שעורים בסמיכות אבל אמר הרי עלי מנחה מן השעורים או אפילו מן העדשים דליכא דטעי אם אמר לא נדרתי אלא על דעת שמותר להקריב כזה ואם לא כך לא הייתי נודר הרי זה פטור אף על גב דאמר הרי עלי מנחה כיון שפירש דבר שאין מתנדבין ואם אמר אלו הייתי יודע שאין מתנדבין כך הייתי נודר כדרך שמקריבין הרי זה חייב כדרך המקריבין כיון דאמר הרי עלי מנחה ואח"כ פירש.